Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obraz a schéma ve výuce vybraných kapitol cytologie
Štindl, Přemysl
Diplomová práce se zabývá obrazovými didaktickými prostředky ve výuce vybraných kapitol cytologie. Vědecká ilustrace, tedy obraz a schéma, v biologii plní dvojí funkci: vědeckou a estetickou. Tyto dvě oblasti se vzájemně nevylučují, naopak jejich propojením a uplatňováním mezioborových vztahů biologie a výtvarného umění, je možné výuku biologie i výtvarné výchovy zpestřit a zkvalitnit.
Didaktická visualizace grafových algoritmů
Frantál, Jiří ; Pergel, Martin (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá návrhem programovacího jazyka specializovaného na vi- zualizaci grafových algoritmů, vytvořením jeho interpretu a vývojového prostředí. Cílem bylo, aby byl výsledný program využitelný pro výuku grafových algoritmů a jejich implementace, a to především na středních školách. Na základě odborných didaktických poznatků se povedlo navrhnout jazyk podobný Pascalu, který byl upraven pro potřeby grafových algoritmů. Součástí práce je i stručné pojednání o interpretech a několik ukázkových grafů a algoritmů ilustrujících práci s naším programem. 1
Odkaz architekta Emila Králíka (1880-1946)
Chabičovská, Hedvika ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Diplomová práce zpracovává monografii architekta Emila Králíka, s důrazem na jeho pedagogické působení. Po úvodní expozici a kritickém vyrovnání s dosavadní literaturou je systematicky postupováno od Králíkova studia a prvních zkušeností. Samostatné dvě kapitoly jsou věnovány Králíkovi-učiteli, přičemž charakter a význam jeho pedagogické práce je ukázán prostřednictvím analytických medailonů jeho nejdůležitějších žáků. V další části práce je chronologicky probráno Králíkovo architektonické dílo, jak realizované stavby, tak neuskutečněné projekty. Studie vyústila v souhrnné hodnocení místa Emila Králíka a jeho díla v moderní architektuře zemí Koruny české. Klíčová slova architektura - 20. stol., umění - 20. stol., Výstava soudobé kultury Brno 1928, Vysoké učení technické v Brně, studenti; pedagog, projekty
Jak úspěšně studovat ve středověku? Analýza pozdně středověkého středověkého traktátu "De modulo studendi"(rkp. Olomouc, VK, M I 357) a edice jeho vybraných částí
Odstrčilík, Jan ; Doležalová, Lucie (vedoucí práce) ; Adámková, Iva (oponent)
Práce se zabývá doposud nezpracovaným a neprobádaným traktátem De modulo studendi nacházejícím se v rukopise M I 357 (VK Olomouc) původem z kartuziánského kláštera v Olomouci. V první části práce je obsáhle probrána otázka datace traktátu i rukopisu jako celku, která je pomocí analýzy fyzických charakteristik a vnitrotextových odkazů určena v případě rukopisu na 50. až 60. léta 15. století, v případě samotného traktátu De modulo studendi na období po roce 1456. V této části je také ukázáno, že medicínská část De modulo studendi je přímo závislá na souboru lékařských receptů Recepta ac consilia medica, které mu v rukopise předcházejí. V prostřední části je shrnut a okomentován obsah jednotlivých kapitol traktátu De modulo studendi. Traktát poskytuje obecné rady týkající se studia na univerzitní úrovni, a to jak jednotlivých vědních disciplín, tak správného postupu při učení. Zvláštní pozornost je v práci věnována těm radám, které se týkají správné studijní životosprávy a procesu učení. Součástí práce je i edice vybraných částí traktátu.
Obraz a schéma ve výuce vybraných kapitol cytologie
Štindl, Přemysl
Diplomová práce se zabývá obrazovými didaktickými prostředky ve výuce vybraných kapitol cytologie. Vědecká ilustrace, tedy obraz a schéma, v biologii plní dvojí funkci: vědeckou a estetickou. Tyto dvě oblasti se vzájemně nevylučují, naopak jejich propojením a uplatňováním mezioborových vztahů biologie a výtvarného umění, je možné výuku biologie i výtvarné výchovy zpestřit a zkvalitnit.
Využití moderních technologií v ekonomickém vzdělávání
Krejčík, Jan ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce ,Využití moderních technologií do ekonomického vzdělávání, se zaměřuje na problematikou začlenění technologií (chytrých telefonů, tabletu a dalších) do běžné výuky ekonomických předmětů na středních školách. První, technická část, popisuje jednotlivá zařízení po technické stránce spolu s druhy operačních systémů, které využívají. Druhá část popisuje výsledky již uskutečněných výzkumů z podobné problematiky. Třetí, didaktická část, je zaměřena na didaktickou techniku, e-learning, m-learning a nové teorie ve vzdělávání. Čtvrtou část tvoří samotný výzkum využití moderních technologií žáky a učiteli na středních školách a analýza zjištěných informací. Závěrečná část dává praktická doporučení pro pedagogickou praxi ve výuce ekonomických předmětů.
Zlatokorunská škola a její vizuální didaktické aplikace základního vzdělávání
KARASOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá Zlatokorunskou školou a její vizuální didaktickou aplikací základního vzdělání. První část je zaměřená na pedagogickou efektivitu využívání pomůcek a didaktických obrazů ve struktuře výuky. Hlavní část tvoří digitalizace zlatokorunských obrazů s odkrytím skrytých detailů obrazů. Závěr práce je věnován možnému využití zlatokorunských artefaktů při současné výuce.
Ověření úrovně pohybových dovedností ze sportovní gymnastiky na základních školách města České Budějovice\\
SVOBODOVÁ, Pavla
Cílem této diplomové práce bylo ověření úrovně pohybových dovedností ve sportovní gymnastice na základní škole. V úvodní části je popsán historický vývoj sportovní gymnastiky. Teoreticko-metodologická práce se zabývá cíly a úkoly diplomové práce, rozborem metod používaných při ověřování a rozborem literatury, ze které bylo čerpáno. Vybrané poznatky o daném tématu byly zpracovány v analytické části. Výsledky měření a matematickými tabulkami se zabývá část syntetická, která obsahuje četnost známek, zastoupení známek v jednotlivých disciplínách a přehledem úspěšnosti v jednotlivých ročnících. Vše je přehledně zobrazeno v grafických přílohách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.