|
Obraz a schéma ve výuce vybraných kapitol cytologie
Štindl, Přemysl
Diplomová práce se zabývá obrazovými didaktickými prostředky ve výuce vybraných kapitol cytologie. Vědecká ilustrace, tedy obraz a schéma, v biologii plní dvojí funkci: vědeckou a estetickou. Tyto dvě oblasti se vzájemně nevylučují, naopak jejich propojením a uplatňováním mezioborových vztahů biologie a výtvarného umění, je možné výuku biologie i výtvarné výchovy zpestřit a zkvalitnit.
|
|
Didaktická visualizace grafových algoritmů
Frantál, Jiří ; Pergel, Martin (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá návrhem programovacího jazyka specializovaného na vi- zualizaci grafových algoritmů, vytvořením jeho interpretu a vývojového prostředí. Cílem bylo, aby byl výsledný program využitelný pro výuku grafových algoritmů a jejich implementace, a to především na středních školách. Na základě odborných didaktických poznatků se povedlo navrhnout jazyk podobný Pascalu, který byl upraven pro potřeby grafových algoritmů. Součástí práce je i stručné pojednání o interpretech a několik ukázkových grafů a algoritmů ilustrujících práci s naším programem. 1
|
|
Odkaz architekta Emila Králíka (1880-1946)
Chabičovská, Hedvika ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Diplomová práce zpracovává monografii architekta Emila Králíka, s důrazem na jeho pedagogické působení. Po úvodní expozici a kritickém vyrovnání s dosavadní literaturou je systematicky postupováno od Králíkova studia a prvních zkušeností. Samostatné dvě kapitoly jsou věnovány Králíkovi-učiteli, přičemž charakter a význam jeho pedagogické práce je ukázán prostřednictvím analytických medailonů jeho nejdůležitějších žáků. V další části práce je chronologicky probráno Králíkovo architektonické dílo, jak realizované stavby, tak neuskutečněné projekty. Studie vyústila v souhrnné hodnocení místa Emila Králíka a jeho díla v moderní architektuře zemí Koruny české. Klíčová slova architektura - 20. stol., umění - 20. stol., Výstava soudobé kultury Brno 1928, Vysoké učení technické v Brně, studenti; pedagog, projekty
|
| |
|
Jak úspěšně studovat ve středověku? Analýza pozdně středověkého středověkého traktátu "De modulo studendi"(rkp. Olomouc, VK, M I 357) a edice jeho vybraných částí
Odstrčilík, Jan ; Doležalová, Lucie (vedoucí práce) ; Adámková, Iva (oponent)
Práce se zabývá doposud nezpracovaným a neprobádaným traktátem De modulo studendi nacházejícím se v rukopise M I 357 (VK Olomouc) původem z kartuziánského kláštera v Olomouci. V první části práce je obsáhle probrána otázka datace traktátu i rukopisu jako celku, která je pomocí analýzy fyzických charakteristik a vnitrotextových odkazů určena v případě rukopisu na 50. až 60. léta 15. století, v případě samotného traktátu De modulo studendi na období po roce 1456. V této části je také ukázáno, že medicínská část De modulo studendi je přímo závislá na souboru lékařských receptů Recepta ac consilia medica, které mu v rukopise předcházejí. V prostřední části je shrnut a okomentován obsah jednotlivých kapitol traktátu De modulo studendi. Traktát poskytuje obecné rady týkající se studia na univerzitní úrovni, a to jak jednotlivých vědních disciplín, tak správného postupu při učení. Zvláštní pozornost je v práci věnována těm radám, které se týkají správné studijní životosprávy a procesu učení. Součástí práce je i edice vybraných částí traktátu.
|
|
Obraz a schéma ve výuce vybraných kapitol cytologie
Štindl, Přemysl
Diplomová práce se zabývá obrazovými didaktickými prostředky ve výuce vybraných kapitol cytologie. Vědecká ilustrace, tedy obraz a schéma, v biologii plní dvojí funkci: vědeckou a estetickou. Tyto dvě oblasti se vzájemně nevylučují, naopak jejich propojením a uplatňováním mezioborových vztahů biologie a výtvarného umění, je možné výuku biologie i výtvarné výchovy zpestřit a zkvalitnit.
|
|
Využití moderních technologií v ekonomickém vzdělávání
Krejčík, Jan ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce ,Využití moderních technologií do ekonomického vzdělávání, se zaměřuje na problematikou začlenění technologií (chytrých telefonů, tabletu a dalších) do běžné výuky ekonomických předmětů na středních školách. První, technická část, popisuje jednotlivá zařízení po technické stránce spolu s druhy operačních systémů, které využívají. Druhá část popisuje výsledky již uskutečněných výzkumů z podobné problematiky. Třetí, didaktická část, je zaměřena na didaktickou techniku, e-learning, m-learning a nové teorie ve vzdělávání. Čtvrtou část tvoří samotný výzkum využití moderních technologií žáky a učiteli na středních školách a analýza zjištěných informací. Závěrečná část dává praktická doporučení pro pedagogickou praxi ve výuce ekonomických předmětů.
|
|
Zlatokorunská škola a její vizuální didaktické aplikace základního vzdělávání
KARASOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá Zlatokorunskou školou a její vizuální didaktickou aplikací základního vzdělání. První část je zaměřená na pedagogickou efektivitu využívání pomůcek a didaktických obrazů ve struktuře výuky. Hlavní část tvoří digitalizace zlatokorunských obrazů s odkrytím skrytých detailů obrazů. Závěr práce je věnován možnému využití zlatokorunských artefaktů při současné výuce.
|
|
Ověření úrovně pohybových dovedností ze sportovní gymnastiky na základních školách města České Budějovice\\
SVOBODOVÁ, Pavla
Cílem této diplomové práce bylo ověření úrovně pohybových dovedností ve sportovní gymnastice na základní škole. V úvodní části je popsán historický vývoj sportovní gymnastiky. Teoreticko-metodologická práce se zabývá cíly a úkoly diplomové práce, rozborem metod používaných při ověřování a rozborem literatury, ze které bylo čerpáno. Vybrané poznatky o daném tématu byly zpracovány v analytické části. Výsledky měření a matematickými tabulkami se zabývá část syntetická, která obsahuje četnost známek, zastoupení známek v jednotlivých disciplínách a přehledem úspěšnosti v jednotlivých ročnících. Vše je přehledně zobrazeno v grafických přílohách.
|